viernes, 13 de abril de 2018

Anàlisi i valoració de l'aplicació: "Cerebriti"

👦👧👉Què ens portes avui, doctor Tartaruga❓

Després de mostrar en aquest bloc experiències d'aplicació
(com heu pogut observar en altres entrades) he pensat que
també seria bona idea ensenyar-vos algunes aplicacions
que són molt interessants:

Breu descripció.  
“Cerebriti” és un portal de jocs creats pels propis usuaris sobre cultura general amb la finalitat de concentrat tots els coneixements de la nostra comunitat en un sol lloc web per tal que l’usuari pugui trobar el tipus de joc que busca. A més, pots fer una competició amb altres usuaris per demostrar qui és el que més en sap.
Interactivitat: Què pot fer l'usuari? (decidir el tipus d'activitat, respondre, recular ...)
L’usuari pot dissenyar i jugar amb l’aplicació de qualsevol categoria (matemàtiques, ciències, història, etc.). A més, Aconsegueixes punts per cada partida jugada que et porta a rànquings i reptes. Com està molt enfocat per a la utilització de metodologia de gamificació a les escoles.
Usabilitat: És fàcil d'utilitzar? (és intuïtiva, fàcil navegació...) / Hi ha instruccions?
Com a qualsevol pàgina web, a sota tens un apartat de “preguntes freqüents” on resolen qualsevol dubte que pugui tenir un usuari. També, és molt intuïtiva i visual, perquè de forma constant t’explica totes les opcions que pots fer en l’aplicació. No he observat cap apartat d’instruccions, però puc dir que cada cop que cliques en una opció (crear o bé jugar a un simulador) ens indica tots els passos que cal fer.  
Interfície: valoració de l’estètica general, és adequada pel target i per la funció?
Pel meu punt de vista, crec que l’estètica podria millorar. Però sí que és cert que utilitzar aquest model ajuda a l’usuari que la pàgina web sigui més visible i senzill per portar-ho a terme.
Accessibilitat.
Pots entrar a l’aplicació sense registrar-se. Per tant, l’accessibilitat és fàcil.
Target: nivell educatiu o edat a la qual va adreçada
Ens trobem activitats de qualsevol nivell educatiu o edat. Però, la majoria de jocs estan adreçats a l’etapa d’educació primària i E.S.O.
A tall d'exemple, a la imatge s'observa una imatge d'un joc sobre les ciències socials adreçada a cicle inicial:
Idioma  Recursos sonors que apareixen
Aquesta pàgina web és un projecte subvencionat per el govern d’Espanya. Per tant, està amb castellà. Tot i això, podem trobar jocs interactius amb altres llengües com són el català, francès i anglès. L’únic recurs sonor que trobem en aquesta aplicació és que algunes activitats hi poden haver enregistraments sonors per complementar el joc.
Àrea i/o continguts que es treballen
Utilitzen un aprenentatge col·laboratiu amb dinàmiques de joc a l’aula. Creant amb propis jocs, els alumnes fixen millor els coneixements mentre es diverteixen compartint amb els seus companys. A més de classificar els jocs per categories (tant didàctiques com d’oci), a la web podem trobar les funcionalitats següents:
Tipologia: robòtica, serious games, exercitació, realitat augmentada, creació, llibres digitals, presentacions d’informació, geolocalització, simulacions, aventures gràfiques, etc.
Podem trobar una gran varietat de jocs: serious games, simulacions, presentacions d’informació, creació. L’usuari que vol dissenyar una activitat és lliure en aquest sentit sempre que es pugui classificar en una categoria de la web.
Valoració
Si he de valorar de forma quantitativa, aquesta aplicació li posaria un notable (7-8). El motiu d’aquesta nota és perquè considero que és molt útil i fàcil d’utilitzar. És molt general, perquè et pots trobar tant activitats elaborades com senzilles. En canvi, penso que hauria de millorar l’estètica de la pàgina i caldria incorporar una espècie de filtres per tal de tenir molt més classificada les categories (edat la qual va adreçada, àrees, continguts, etc.)
Breu explicació de si l’utilitzaríem o no a l’aula
Sens dubte és una aplicació que utilitzaria a l’aula, ja que l’aprenentatge a través de simulacions considero que és significatiu i motivador pels alumnes. El fet de poder dissenyar activitats de forma fàcil i ràpida em pot permetre com a futura docent, fer activitats molt específiques per als alumnes o bé que siguin ells el que hagin de dissenyar un joc.   
D'acord amb les vostres respostes i el que heu pogut observar, en nivells dels models SAMR i de la taxonomia de Bloom per l'era digital el situaríeu?  (podeu veure els models en aquest enllaç)

Després de fer un anàlisi reflexiu sobre l’aplicació “Cerebriti” i tenint en compte els models SAMR i de la taxonomia de Bloom per l’era digital. Considero que compleix tots els requisits amb la finalitat de fomentar la col·laboració entre el docent i l’intercanvi de materials, propostes didàctiques i procediments d’avaluació.

1 comentario:

  1. Benvolguda Alba. Crec que ens has mostrat un recurs molt interessant, el qual podem utilitzar com avaluació (a més té la opció de competir en línia), com a repàs, etc. En el meu parer,p, penso que mitjançant el joc els alumnes estaràn més interessats i motivats a aprendre i repassar els coneixements.

    Aniré seguint el teu blog!

    ResponderEliminar