👦👧👉Què ens portes avui, Doctor Tartaruga❓
Avui us porto un anàlisis d'una experiència d'aplicació d'aprenentatge amb les TIC, que he trobat en la web de mSchools Toolbox, espero que us agradi:
· Breu descripció
A l'escola La Vila del municipi de
Palamós, han començat aquest curs a treballar amb els Chromebooks,
que són uns ordinadors portàtils que treballen amb el sistema operatiu Google
Chrome OS. La característica principal és que utilitzen el "núvol" i
que funcionen amb aplicacions que es descarreguen des del Chrome Web
Store.
A continuació es presenta la proposta
didàctica d'aula "Malalties que afecten l'aparell locomotor" per a
Cicle Superior que s'ha treballat amb Chromebooks. Aquesta proposta l'ha
presentat l'escola al concurs Mobile Learning Awards 2017.
·
Seqüència d'activitats:
Sessió 1 (1 hora aprox): Presentació del
projecte a nivell d’aula - Explicació al grup classe sobre l’aparell locomotor
(coneixements previs). - Audiovisual per presentar projecte. - Continguts
compartits al drive dels alumnes.
Sessió 2 (1 hora aprox): Treball en
petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Repartiment de grups i tasques de cada membre
del grup. -Tria d’una malaltia de l’aparell locomotor per grup.
Sessió 3 (1:30 hores aprox): Treball en
petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Treball de recerca sobre la malaltia escollida.
- Elaboració d’un escrit. - Presentació de la informació.
Sessió 4 (1 hora aprox): Treball en
petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Continuar amb el treball de la sessió 3.
-Conforme van acabant els alumnes preparen l’exposició oral.
Sessió 5 (1 hora aprox): Treball en
petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Preparació de l’exposició oral.
Sessió 6 (1:30 hores aprox): Exposició
del projecte de cada grup per tota la classe. - Exposició de les presentacions
dels grups.
Sessió 7 (1 hora aprox): Treball
individual. - Formulari de google amb qüestions claus que els alumnes han de
saber sobre l’aparell locomotor. -Formulari d’autoavaluació de l’alumne.
Sessió 8 (1 hora aprox): Grup classe
(cloenda) - Es comenta com anat el projecte. -Valoracions generals. -Aspectes a
millorar o a tenir en compte de cares al proper treball. -Projecció de les
fotografies dels diferents grups.
·
Anàlisi de l'experiència seguint
el model TPACK, per tant:
·
Anàlisi del contingut o objectiu
d'aprenentatge: què es pretén que els alumnes aprenguin.
- Conèixer algunes malalties de
l’aparell locomotor a partir de l’interès de l’alumne.
- Aprendre nous continguts mitjançant la
recerca activa d’informació.
- Fomentar l’autonomia de l’alumnat.
- Afavorir la competència digital a
través de l’ús de diferents eines i recursos.
- Valorar el treball propi i el dels
altres companys.
·
Anàlisi didàctica: quina metodologia es
fa servir i si és adequada pel target (etapa i àrea).
En quant a la metodologia:
- L’alumne és part activa del procés:
esdevé investigador, reflexiona i és crític amb la informació que obté per
diferents vies. També ha de ser respectuós amb el treball dels companys.
- L’agrupament, generalment es fa en
grups de 4 ó 5 nens. A través d’aquest treball es fomenta l’autonomia de cada
membre del grup i l’aprenentatge cooperatiu.
- Atenció a la diversitat mitjançant el
treball per projectes, ja que s’adapta als diferents ritmes d’aprenentatges
dels alumnes. En quant a l'avaluació:
- S’utilitzen diferents eines
d’avaluació: observació directa, rúbriques, formularis de google exposició
oral, treball escrit...
- L’avaluació es duu a terme tenint en
compte: avaluació diagnòstica, participativa, continuada i autoavaluació.
Per tant, considero que sí és adequada
pel target.
·
Anàlisi de com s'integra la tecnologia:
les eines són adequades? ajuden significativament a l'aprenentatge? Com?
l'aprenentatge es podria fer de la mateixa manera sense aquesta teconologia?
Personalment, crec que les eines són
adequades, perquè compleixen els objectius establerts. A més, són aprenetatges
significatius, ja que les agrupacions són tan de forma individual com en grup
sent així l'alumne el protagonista actiu del projecte. Per tant, fomenta la
motivació de l'alumnat.
Sincerament,
l'aprenentatge es podria fer sense utilitzar aquesta tecnologia, però penso que
la motivació i l'interès de l'alumnat no seria tant
positiu i per tant, l'aprenentatge i el desenvolupament cognitiu dels infants
no seria tan evident.
Si voleu més informació us deixo l'enllaç 👇👇👇
http://toolbox.mobileworldcapital.com/experiencia/experi-ncia-de-treball-amb-chromebooks-a-cicle-superior/661
A reveure,
Dr. Tartaruga 🐢
Ei! Que interessant!!! Ara miro l'enllaç que has deixat.
ResponderEliminarHola Alba! Estic d'acord amb tu, penso que a través del núvol es pot reinventar el treball em grup de recerca. Crec que és important que els infants aprenguin a treballar en grup en xarxa, ja que les seves característiques milloren el resultat i el procediment del treball. Gràcies per adjuntar l'enllaç de les experiències presentades al Mobile Learning Awards. Ara mateix vaig a mirar-ne més!
ResponderEliminar