viernes, 23 de marzo de 2018

Experiències d'aplicació que presentin la utilització d'algun material en concret: Els Chromebooks

👦👧👉Què ens portes avui, Doctor Tartaruga

       Avui us porto un anàlisis d'una experiència d'aplicació d'aprenentatge amb les TIC, que he trobat en la web de mSchools Toolbox, espero que us agradi: 

·       Breu descripció 
A l'escola La Vila del municipi de Palamós, han començat aquest curs a treballar amb els Chromebooks, que són uns ordinadors portàtils que treballen amb el sistema operatiu Google Chrome OS. La característica principal és que utilitzen el "núvol" i que funcionen amb aplicacions que es descarreguen des del Chrome Web Store.
A continuació es presenta la proposta didàctica d'aula "Malalties que afecten l'aparell locomotor" per a Cicle Superior que s'ha treballat amb Chromebooks. Aquesta proposta l'ha presentat l'escola al concurs Mobile Learning Awards 2017.
·       Seqüència d'activitats: 
Sessió 1 (1 hora aprox): Presentació del projecte a nivell d’aula - Explicació al grup classe sobre l’aparell locomotor (coneixements previs). - Audiovisual per presentar projecte. - Continguts compartits al drive dels alumnes.
Sessió 2 (1 hora aprox): Treball en petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Repartiment de grups i tasques de cada membre del grup. -Tria d’una malaltia de l’aparell locomotor per grup.
Sessió 3 (1:30 hores aprox): Treball en petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Treball de recerca sobre la malaltia escollida. - Elaboració d’un escrit. - Presentació de la informació.
Sessió 4 (1 hora aprox): Treball en petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Continuar amb el treball de la sessió 3. -Conforme van acabant els alumnes preparen l’exposició oral.
Sessió 5 (1 hora aprox): Treball en petit grup de 4 ó 5 alumnes. - Preparació de l’exposició oral.
Sessió 6 (1:30 hores aprox): Exposició del projecte de cada grup per tota la classe. - Exposició de les presentacions dels grups.
Sessió 7 (1 hora aprox): Treball individual. - Formulari de google amb qüestions claus que els alumnes han de saber sobre l’aparell locomotor. -Formulari d’autoavaluació de l’alumne.
Sessió 8 (1 hora aprox): Grup classe (cloenda) - Es comenta com anat el projecte. -Valoracions generals. -Aspectes a millorar o a tenir en compte de cares al proper treball. -Projecció de les fotografies dels diferents grups.
·       Anàlisi de l'experiència seguint el model TPACK, per tant:
·       Anàlisi del contingut o objectiu d'aprenentatge: què es pretén que els alumnes aprenguin.
- Conèixer algunes malalties de l’aparell locomotor a partir de l’interès de l’alumne.
- Aprendre nous continguts mitjançant la recerca activa d’informació.
- Fomentar l’autonomia de l’alumnat.
- Afavorir la competència digital a través de l’ús de diferents eines i recursos.
- Valorar el treball propi i el dels altres companys.

·       Anàlisi didàctica: quina metodologia es fa servir i si és adequada pel target (etapa i àrea).
En quant a la metodologia:
- L’alumne és part activa del procés: esdevé investigador, reflexiona i és crític amb la informació que obté per diferents vies. També ha de ser respectuós amb el treball dels companys.
- L’agrupament, generalment es fa en grups de 4 ó 5 nens. A través d’aquest treball es fomenta l’autonomia de cada membre del grup i l’aprenentatge cooperatiu.
- Atenció a la diversitat mitjançant el treball per projectes, ja que s’adapta als diferents ritmes d’aprenentatges dels alumnes. En quant a l'avaluació:
- S’utilitzen diferents eines d’avaluació: observació directa, rúbriques, formularis de google exposició oral, treball escrit...
- L’avaluació es duu a terme tenint en compte: avaluació diagnòstica, participativa, continuada i autoavaluació.
Per tant, considero que sí és adequada pel target.

·       Anàlisi de com s'integra la tecnologia: les eines són adequades? ajuden significativament a l'aprenentatge? Com? l'aprenentatge es podria fer de la mateixa manera sense aquesta teconologia?  
Personalment, crec que les eines són adequades, perquè compleixen els objectius establerts. A més, són aprenetatges significatius, ja que les agrupacions són tan de forma individual com en grup sent així l'alumne el protagonista actiu del projecte. Per tant, fomenta la motivació de l'alumnat. 
Sincerament, l'aprenentatge es podria fer sense utilitzar aquesta tecnologia, però penso que la motivació i l'interès de l'alumnat no seria tant positiu i per tant, l'aprenentatge i el desenvolupament cognitiu dels infants no seria tan evident. 


Si voleu més informació us deixo l'enllaç 👇👇👇

http://toolbox.mobileworldcapital.com/experiencia/experi-ncia-de-treball-amb-chromebooks-a-cicle-superior/661

A reveure, 

Dr. Tartaruga 🐢 

2 comentarios:

  1. Ei! Que interessant!!! Ara miro l'enllaç que has deixat.

    ResponderEliminar
  2. Hola Alba! Estic d'acord amb tu, penso que a través del núvol es pot reinventar el treball em grup de recerca. Crec que és important que els infants aprenguin a treballar en grup en xarxa, ja que les seves característiques milloren el resultat i el procediment del treball. Gràcies per adjuntar l'enllaç de les experiències presentades al Mobile Learning Awards. Ara mateix vaig a mirar-ne més!

    ResponderEliminar