馃懄馃懅馃憠Qu猫 ens portes avui, doctor Tartaruga❓
Despr茅s de mostrar en aquest bloc experi猫ncies d'aplicaci贸
(com heu pogut observar en altres entrades) he pensat que
tamb茅 seria bona idea ensenyar-vos algunes aplicacions
que s贸n molt interessants:
Breu descripci贸.
“Cerebriti” 茅s un portal de jocs creats pels propis usuaris sobre cultura general amb la finalitat de concentrat tots els coneixements de la nostra comunitat en un sol lloc web per tal que l’usuari pugui trobar el tipus de joc que busca. A m茅s, pots fer una competici贸 amb altres usuaris per demostrar qui 茅s el que m茅s en sap.
Interactivitat: Qu猫 pot fer l'usuari? (decidir el tipus d'activitat, respondre, recular ...)
L’usuari pot dissenyar i jugar amb l’aplicaci贸 de qualsevol categoria (matem脿tiques, ci猫ncies, hist貌ria, etc.). A m茅s, Aconsegueixes punts per cada partida jugada que et porta a r脿nquings i reptes. Com est脿 molt enfocat per a la utilitzaci贸 de metodologia de gamificaci贸 a les escoles.
Usabilitat: 脡s f脿cil d'utilitzar? (茅s intu茂tiva, f脿cil navegaci贸...) / Hi ha instruccions?
Com a qualsevol p脿gina web, a sota tens un apartat de “preguntes freq眉ents” on resolen qualsevol dubte que pugui tenir un usuari. Tamb茅, 茅s molt intu茂tiva i visual, perqu猫 de forma constant t’explica totes les opcions que pots fer en l’aplicaci贸. No he observat cap apartat d’instruccions, per貌 puc dir que cada cop que cliques en una opci贸 (crear o b茅 jugar a un simulador) ens indica tots els passos que cal fer.
Interf铆cie: valoraci贸 de l’est猫tica general, 茅s adequada pel target i per la funci贸?
Pel meu punt de vista, crec que l’est猫tica podria millorar. Per貌 s铆 que 茅s cert que utilitzar aquest model ajuda a l’usuari que la p脿gina web sigui m茅s visible i senzill per portar-ho a terme.
Accessibilitat.
Pots entrar a l’aplicaci贸 sense registrar-se. Per tant, l’accessibilitat 茅s f脿cil.
Target: nivell educatiu o edat a la qual va adre莽ada
Ens trobem activitats de qualsevol nivell educatiu o edat. Per貌, la majoria de jocs estan adre莽ats a l’etapa d’educaci贸 prim脿ria i E.S.O.
A tall d'exemple, a la imatge s'observa una imatge d'un joc sobre les ci猫ncies socials adre莽ada a cicle inicial:
Idioma Recursos sonors que apareixen
Aquesta p脿gina web 茅s un projecte subvencionat per el govern d’Espanya. Per tant, est脿 amb castell脿. Tot i aix貌, podem trobar jocs interactius amb altres lleng眉es com s贸n el catal脿, franc猫s i angl猫s. L’煤nic recurs sonor que trobem en aquesta aplicaci贸 茅s que algunes activitats hi poden haver enregistraments sonors per complementar el joc.
脌rea i/o continguts que es treballen
Utilitzen un aprenentatge col·laboratiu amb din脿miques de joc a l’aula. Creant amb propis jocs, els alumnes fixen millor els coneixements mentre es diverteixen compartint amb els seus companys. A m茅s de classificar els jocs per categories (tant did脿ctiques com d’oci), a la web podem trobar les funcionalitats seg眉ents:
Tipologia: rob貌tica, serious games, exercitaci贸, realitat augmentada, creaci贸, llibres digitals, presentacions d’informaci贸, geolocalitzaci贸, simulacions, aventures gr脿fiques, etc.
Podem trobar una gran varietat de jocs: serious games, simulacions, presentacions d’informaci贸, creaci贸. L’usuari que vol dissenyar una activitat 茅s lliure en aquest sentit sempre que es pugui classificar en una categoria de la web.
Valoraci贸
Si he de valorar de forma quantitativa, aquesta aplicaci贸 li posaria un notable (7-8). El motiu d’aquesta nota 茅s perqu猫 considero que 茅s molt 煤til i f脿cil d’utilitzar. 脡s molt general, perqu猫 et pots trobar tant activitats elaborades com senzilles. En canvi, penso que hauria de millorar l’est猫tica de la p脿gina i caldria incorporar una esp猫cie de filtres per tal de tenir molt m茅s classificada les categories (edat la qual va adre莽ada, 脿rees, continguts, etc.)
Breu explicaci贸 de si l’utilitzar铆em o no a l’aula
Sens dubte 茅s una aplicaci贸 que utilitzaria a l’aula, ja que l’aprenentatge a trav茅s de simulacions considero que 茅s significatiu i motivador pels alumnes. El fet de poder dissenyar activitats de forma f脿cil i r脿pida em pot permetre com a futura docent, fer activitats molt espec铆fiques per als alumnes o b茅 que siguin ells el que hagin de dissenyar un joc.
D'acord amb les vostres respostes i el que heu pogut observar, en nivells dels models SAMR i de la taxonomia de Bloom per l'era digital el situar铆eu? (podeu veure els models en aquest enlla莽)
Despr茅s de fer un an脿lisi reflexiu sobre l’aplicaci贸 “Cerebriti” i tenint en compte els models SAMR i de la taxonomia de Bloom per l’era digital. Considero que compleix tots els requisits amb la finalitat de fomentar la col·laboraci贸 entre el docent i l’intercanvi de materials, propostes did脿ctiques i procediments d’avaluaci贸.